Treasurehunt in grannie's cabinet

Hittade jätemycket fint i min farmors garderob idag! Mycket från 70-talet, men också lite 60 och 40-tal.
Lägger upp bilder på det sen. Jag har också insett att min farmor totalt har 6 garderober och typ 200 par oanvända par skor eftersom hon har "ont i fötterna ibland". Lucky me! Hon borde vara med på extrema samlare när det gäller kläder. Hon visade mig en safirgrön kappa som hon tydligen hade jagat efter runt hela Stockholm för och hade betalat flera tusen för, och då var det ändå typ 35 år sen. Men det finaste jag hittade var en svart byxdress och alla 70-talsklänningar för att inte glömma min nya finklänning från 40-talet. Gräddvit plisserad underbar sak som varit min gammelfarmors. Fierce!

Kommentarer
Postat av: Clara

Bra blogg! Skulle du inte kunna videoblogga en del också? Vill se din vardagliga outfit också!

Take care.

2010-10-17 @ 20:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0